Praktijkvoorbeelden (81)

Filter resetten

Altijd een actieve politieke herinnering paraat in Apeldoorn

De gemeenteraad van Apeldoorn heeft de raadsgriffie gevraagd om factsheets te maken, dossiers die politieke herinneringen levend houden, ook voor nieuwkomers in een bepaald raadsdebat. Niet zoeken staat centraal, maar vinden. Vinden met openbare dossiers met tijdlijnen, weblinks en een...

2024

Mobiel informatiepunt voor EU-arbeidsmigranten

Om EU-arbeidsmigranten beter te kunnen informeren rijdt Gemeente Den Haag buiten kantoortijden met een busje langs locaties waar EU-arbeidsmigranten komen. De gemeente geeft voorlichting, beantwoordt vragen en hoort tegelijkertijd wat er speelt bij EU-arbeidsmigranten.

2024

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Vandaag presenteren Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan. Hieruit...

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Kort ritje? Da’s zo gefietst!

In het voorjaar van 2023 lanceerde het ministerie van IenW de fietscampagne ‘kort ritje, da’s zo gefietst’ . De campagne doet het goed: volgens een tussenevaluatie herkent 63% van de doelgroep de campagne, is de boodschap bovengemiddeld duidelijk en vinden...

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat 2024

NLDS voor heel B.V. Nederland

NL Design System maakt toegankelijk, inclusief en gebruiksvriendelijk ontwikkelen makkelijk. Het doel van dit praktijkvoorbeeld is NLDS design van de online dienstverlening van B.V. Nederland. Toegankelijke dienstverlening voor alle inwoners en ondernemers. Ook voor laaggeletterden en niet -digivaardigen. De Online...

2024