Praktijkvoorbeelden (41)

Filter resetten

Mobiel informatiepunt voor EU-arbeidsmigranten

Om EU-arbeidsmigranten beter te kunnen informeren rijdt Gemeente Den Haag buiten kantoortijden met een busje langs locaties waar EU-arbeidsmigranten komen. De gemeente geeft voorlichting, beantwoordt vragen en hoort tegelijkertijd wat er speelt bij EU-arbeidsmigranten.

2024

Gezinshuis gezocht, de verbinder tussen gezinshuizen en verwijzers

Kinderen moeten op de best mogelijke plek opgroeien als ze uit huis geplaatst worden. In de regio WBO verliep het plaatsen van kinderen in gezinshuizen niet soepel. Er was onvoldoende overzicht over het aanbod en de beschikbaarheid van gezinshuisplekken. Jeugdigen...

2024

Beter Bereikbaar Applicatie

Het doel is om mensen met een beperking te helpen om makkelijker deel te nemen aan het maatschappelijke verkeer. Door het bieden van specifieke locatie informatie. Op een interactieve kaart zodat het vooraf duidelijk is dat men met de handicap...

2024

NLDS voor heel B.V. Nederland

NL Design System maakt toegankelijk, inclusief en gebruiksvriendelijk ontwikkelen makkelijk. Het doel van dit praktijkvoorbeeld is NLDS design van de online dienstverlening van B.V. Nederland. Toegankelijke dienstverlening voor alle inwoners en ondernemers. Ook voor laaggeletterden en niet -digivaardigen. De Online...

2024

Zicht op drone vluchten

Amsterdam en Den Haag hebben het initiatief genomen om dronevluchten in hun gemeente in kaart te brengen. Dit inzicht stelt hen in staat om, in samenwerking met de politie en andere belanghebbenden, effectief beleid te ontwikkelen voor verantwoord dronegebruik.

2024

In Almere moeten mensen soms 12 jaar wachten op een woning

Gemeente Almere besloot in 2021 om gedupeerde ouders weer aan vergelijkbare huisvesting te helpen: zoveel mogelijk lijkend op de woning die ouders hadden vóór de problemen door de kinderopvangtoeslag. Dat bleek een enorme puzzel.

2023

'Je moet in je nieuwsbrief niet roepen dat je het zo goed doet'

In contact komen met gedupeerde ouders én blijven: dat is voor het herstelteam van Zaffier het allerbelangrijkst. Dat blijkt niet altijd eenvoudig. Nikki Wassens bedacht met haar team een nieuwsbrief voor ouders. Het bleek dé manier om te verbinden.

2023