Praktijkvoorbeelden (15)

Filter resetten

Bekend maakt bemind

Mensen komen niet meer met elkaar in contact. Onder invloed van social media is deze kloof groter geworden. Doordat verschillende groepen niet meer in contact komen met elkaar, vindt polarisatie vruchtbare bodem. Het Sociaal Cultureel Planbureau concludeert dat polarisatie dusdanig...

2024

Samen Beslissen

Bij de gemeente Arnhem werken re-integratieprofessionals volgens de methode Samen Beslissen. Een methode die door TNO samen met de gemeente Arnhem is ontwikkeld en momenteel wordt toegepast binnen het domein Werk & Inkomen. Samen Beslissen biedt mogelijkheden om de samenwerking...

2024

CircuLaw: regelgeving voor een circulaire economie

In 2050 wil Amsterdam een volledig circulaire stad zijn. CircuLaw wil de overgang naar een circulaire transitie versnellen door te laten zien welke wetten en regels er bestaan, en hoe je deze kunt toepassen.

2024

Zicht op drone vluchten

Amsterdam en Den Haag hebben het initiatief genomen om dronevluchten in hun gemeente in kaart te brengen. Dit inzicht stelt hen in staat om, in samenwerking met de politie en andere belanghebbenden, effectief beleid te ontwikkelen voor verantwoord dronegebruik.

2024

TKRAMREPUS

TKRAMREPUS is de eerste Omgekeerde Supermarkt waar je geen boodschappen haalt maar brengt. Het motto is niet nemen, maar geven. Mensen kunnen naar de ‘supermarkt’ om producten te geven (oftewel doneren) die daarna verder naar mensen in nood verspreid worden.

2024

Onderzoek naar doorgifte van persoonsgegevens

Gemeente Amsterdam heeft een format en een procesplaat samen met 2 externe advieskantoren ontwikkeld, in lijn met hun eigen privacy beleid. Hiermee anticiperen ze op verdere ontwikkeling van het cloudbeleid. Dit wordt gebruikt als blauwdruk om alle processen die zij...

2023

Kind kan de digitale was doen!

De gemeente en politie doen er samen alles aan om cybercriminaliteit aan te pakken. Maar kunnen het niet alleen. Amsterdam zoekt Cyber Agents die meehelpen in de strijd tegen cybercriminaliteit. Dit praktijkvoorbeeld eindigde in de top 12 van de inzendingen...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021