Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Praatplaat

De praatplaat is ontwikkeld voor de schuldhulpverleningsintake en is een meetinstrument gedurende het hele traject. Er wordt samen met de hulpvrager gekeken naar 8 verschillende leefgebieden, waarin voor elke partij helderheid komt in de situatie en de stressfactoren. Hulpvrager geeft...

2024

Groenpotentiekaart

De omgevingsvisie is een brede integrale visie voor Haarlem en schetst de ruimtelijke ontwikkeling van de stad en het dorp richting 2045. De gemeentes zetten zich in voor een groene, klimaatbestendige openbare ruimte, dat bijdraagt aan het verhogen van de...

2024

Durf ook buiten de gebaande paden te gaan

Het team van het Loket Herstel Toeslagenaffaire in Zoetermeer neemt iedere aanvraag heel serieus én durft kaders los te laten. Daardoor hielpen ze bijvoorbeeld een ouder binnen zeven maanden uit de Participatiewet te komen.

2023

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Initiatievencafé

Bewoners met ideeën voor de stad een podium bieden en verbinden aan een netwerk van ondernemers, fondsen, banken, wijkraden, maatschappelijke organisaties, ambtenaren en betrokken stadgenoten.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021

Zonnekansenkaart beschermd stadsgezicht

Een geautomatiseerd proces voor een 'Zonnekansenkaart' om eigenaren/(ver)huurders van daken, binnen beschermd stadsgezicht, snel inzicht te geven in de mogelijkheid om een of meerdere dakvlakelementen te voorzien van zonnepanelen (PV-installaties).

2021