Praktijkvoorbeelden (17)

Filter resetten

Achterhoek in Beweging

Achterhoek in Beweging is een initiatief van de acht Achterhoekse gemeenten. Samen met betrokken partners in o.a. zorg, onderwijs, cultuur, bedrijfsleven en sport worden binnen dit programma de kracht van bewegen en een gezonde leefstijl (met sport als katalysator) in...

2024

Atlas - een open source GIS viewer

Atlas is een geografisch informatie systeem (GIS viewer) voor zowel collega's binnen de gemeente Purmerend als inwoners en andere geïnteresseerden. Met behulp van Atlas wordt informatie met een geografische component op een kaart getoond met als doel collega's in het...

2024

Baby Groente Tas helpt in gezondheidstransitie

In Purmerend krijgen alle eerste baby's vanaf 4-6 mnd, 8 weken lang de Baby Groente Tas (BGT) aan huis bezorgd, met daarin 2 groenten, recepten voor kinderen en ouders, staafmixer en invriesbakjes. Inmiddels hebben meer dan 1000 gezinnen dit concept...

2023

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Samen het ongewone gewoon maken: lokale inclusie agenda 2023-2025

De gemeente Borsele wil een inclusieve gemeente zijn voor mensen met en zonder handicap, beperking of kwetsbaarheid. Toegankelijkheid in Borsele is de norm, niet de uitzondering. In deze agenda beschrijft de gemeente Borsele welke stappen zij de komende jaren gaat...

2022

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021