Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Internationaal gemeentelijk beleid: inspiratie uit Amstelveen

Sinds vorig jaar heeft gemeente Amstelveen een nieuw meerjarenplan voor internationaal gemeentelijk beleid. Het bijzondere aan het beleidsplan van Amstelveen is dat het internationalisering niet alleen beziet vanuit internationale samenwerking. Maar dat ook wordt gezorgd dat gemeentelijke dienstverlening aansluit op...

2024

Stichting Oosterhout SDG Lokaal verbindt ondernemers

Het belang van partnerschappen is essentieel in het behalen van de 17 duurzaamheidsdoelen. Stichting Oosterhout SDG Lokaal zet een stap in de goede richting en verbindt de gemeente met ondernemers en onderwijs om de duurzaamheidsdoelen te vertalen naar lokale acties.

2022

Uniek SDG-raadsprogramma in Amstelveen

De gemeenteraad van Amstelveen heeft in de raadsvergadering van 20 april 2022 unaniem het thematische raadsprogramma SDG-duurzaamheidsdoelen vastgesteld en besloten om een Global Goals gemeente te worden. De raad gaat aan de slag met jaarthema’s en ambassadeurs om lokale invulling...

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Toegangsproces met de integrale kijk

Het verbetertraject toegang sociaal domein heeft als doel het inzichtelijk maken van de vrije toegang (voorliggende voorzieningen) en de gemeentelijke toegang en de inzet vanuit verschillende partijen hierin.

2020

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021