Praktijkvoorbeelden (20)

Filter resetten

Digitale geboorteaangifte 3.0

Met het Digitale geboorteaangifte ontwikkelt de gemeente een service waarmee kersverse ouders in een voor hen hectische tijd samen plaats- en tijdsonafhankelijk geboorteaangifte kunnen doen. Dit levert een grote tijdsbesparing op voor zowel de inwoner als de gemeente.

2022

Regelen kinderopvang essentieel voor slagen inburgering

Met het ingaan van de Wet inburgering 2021 zijn gemeenten verantwoordelijk voor de regie op de uitvoering van de inburgering. Hier komt veel bij kijken. Om de inburgering te laten slagen is een aantal zaken van belang om te regelen...

2022

De leefbaarheidscirkel

De Leefbaarheidscirkel is een datatool, gekomen vanuit een maatschappelijk vraagstuk om de leefbaarheid in de Haagse wijken te verbeteren. Gemeente en bewoners beginnen met een gelijke informatiepositie en transparante samenwerking

2021

Het Stadsdiner 

Op een aangename en ontspannen manier andere inwoners van je stad leer kennen die je anders niet zou tegenkomen. De gedachte van het stadsdiner is dat je meer gevoel voor je stad en haar inwoners krijgt naarmate je er een...

2022

Regionaal verbeteren brieven Omgevingswet

Ruim 100 standaardbrieven zijn opgesteld voor de Omgevingswet, die door alle partners uit de Veiligheidsregio IJsselland en door alle gemeentes te gebruiken zijn. Door goede samenwerking is het gelukt brieven op te stellen die inhoudelijk en juridisch kloppen en daarnaast...

2021

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021

Gemeentelijk Informatiepunt in de bieb

Burgers kunnen in bibliotheek terecht voor laagdrempelige hulp. Ze worden geholpen met het zoeken van informatie op de gemeentelijke website, het maken van een afspraak of worden doorverwezen.

2021

Meten = weten en dan verbeteren!

Wie weet wat er beter aan de dienstverlening verbeteren kan worden, dan de inwoners? Precies! Daarom worden zij continu om feedback gevraagd.

2021

Antwoord op maat

De vraag van de inwoner zo snel mogelijk brengen bij de plek waar het goede antwoord is

2021