Praktijkvoorbeelden (66)

Filter resetten

Breda als lerende stad door de IDO-meldingen

Breda heeft als ambitie om de meest digitaal inclusieve stad van Nederland te worden. De IDO's (informatiepunten digitale overheid) helpen inwoners als ze er 'digitaal niet uit komen'. Het streven was om de IDO's niet alleen een middel te laten...

2025

Beleidsplan Schuldhulpverlening 2024 – 2028

In het beleidsplan schuldhulpverlening werkt de gemeente Den Haag voor de komende vier jaar uit, hoe de inwoners worden geholpen om financiële problemen te voorkomen, te beheersen en op te lossen.

2024

Praatplaat

De praatplaat is ontwikkeld voor de schuldhulpverleningsintake en is een meetinstrument gedurende het hele traject. Er wordt samen met de hulpvrager gekeken naar 8 verschillende leefgebieden, waarin voor elke partij helderheid komt in de situatie en de stressfactoren. Hulpvrager geeft...

2024

Beter Bereikbaar Applicatie

Het bezoek aan een stad vergt voor mensen met een beperking vaak veel voorbereiding. Waar kan ik parkeren? Is er een geschikt toilet? Waar kan ik uitrusten? De Beter Bereikbaar applicatie (BBA) biedt hiervoor uitkomst. Met de BBA kan een...

2024

Geldpraatje Dordrecht

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

2024

Kernfoto's sociaal domein

Sinds begin 2023 maakt de gemeente samen met inwoners en partners kernfoto's voor het sociaal domein . Deze kernfoto's helpen om een gezamenlijk en integraal beeld te krijgen van wat er speelt in de verschillende kernen van Stichtse Vecht.

2024

Toegankelijk theater voor mensen met een auditieve beperking

Naar het theater gaan is voor veel mensen een fijne vrijetijdsbesteding, maar niet vanzelfsprekend als je niet of minder hoort. Hoe maak je theater toegankelijk voor mensen met een auditieve beperking? De gemeente Alphen aan den Rijn ging samen met...

2024