Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Spot Ondermijning Snel campagne

De ludieke campagne “SOS - Spot Ondermijning Snel!” heeft als doel om collega’s van 10 afdelingen bewust te maken van signalen van ondermijning. Zij worden aangemoedigd om deze signalen snel te herkennen en aan te melden.

2024

Videobellen met bewoners

Om de lijntjes met de inwoners korter te maken, is in 2019 besloten om beeldbellen in te zetten. De doelstelling was: dienstverlening persoonlijk, dichtbij en maximaal online. En dat alles op een hoog niveau. Het begon als een experiment maar...

2021

Allemaal Vitaal in de gemeente Alphen-Chaam

Met de algemene publiekscampagne Allemaal Vitaal werken de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle Nassau en Gilze en Rijen samen met aangesloten partners bij de lokale- en preventieakkoorden om overgewicht en andere problemen met de fysieke en mentale gezondheid aan te pakken.

2022

(Online) dialoogtafels burgerparticipatie

Op een nieuwe manier - via de dialogische methode - zijn door inwoners, college, raad en ambtenaren 10 afspraken over burgerparticipatie gemaakt. De raad heeft de afspraken vastgesteld.

2021

Voorbeeldbrieven Omgevingswet door gemeente Leidschendam-Voorburg

In de regio Haaglanden hebben de waterschappen en de gemeente Leidschendam-Voorburg de processen voor initiatieven en behandelen van vergunningaanvragen uitgewerkt. Dit heeft betrekking tot minimumeis 3: ''Proces behandelen vergunningaanvragen en meldingen ingericht''.

2021

Regelanalist Toepasbare Regels Leidschendam-Voorburg

In deze presentatie vertelt de regelanalist van gemeente Leidschendam-Voorburg hoe haar dag eruit ziet en waar zij zoal mee bezig is. Dit heeft betrekking tot minimumeis 10 ''Kunnen opstellen en aanleveren vragenbomen vergunningscheck''.

2021

Toekomstvisie Alphen-Chaam 2030

Deze visie is het antwoord van inwoners, ondernemers, verenigingen en maatschappelijke instanties op de vraag hoe de gemeente er in 2030 volgens hen uit moet komen te zien.

2021