Sorteren
De gemeente heeft een platform voor verschillende participatieprocessen ontwikkeld, zodat zij makkelijker met meer inwoners in contact kan komen.
Deze agenda richt zich op sectoren en plekken waar de coronacrisis grote economische impact heeft gehad.
De gemeente Haarlem heeft door een andere opstelling van de team en een samenwerking met stadmakers en social designer een programma opgezet wat zorgt voor meer betrokkenheid bij het thema leefbaarheid in de wijk spoorzone zuidwest.
Het doel van de regeling is het opvangen van schade door coronamaatregelen zoals die sinds maart 2020 gelden. Hiermee wil de gemeente voorkomen dat unieke, onvervangbare culturele ondernemers verdwijnen, waarmee de ambitie ‘Sterke basis’ en ‘City of Talent’ uit de...
Het doel van de regeling is drieledig, ten eerste tegemoetkomen aan de schade die culturele instellingen lijden als gevolg van coronamaatregelen. Daarnaast de meerkosten opvangen die komen kijken bij het coronaproof uitvoeren van culturele activiteiten van de instelling. Ten slotte...
De impact van de coronacrisis op de Groningse cultuursector blijft onverminderd groot. Culturele instellingen zijn deels of geheel gesloten en missen hierdoor publieksinkomsten, terwijl de vaste lasten doorlopen. Amateurkunstverenigingen, culturele zzp’ers en ondernemers worden ook in meer of mindere mate...
De regio Haarlem beschikt vanaf vanaf maart 2021 over een eigen Haarlems Mediafonds (HMF).
De gemeente Groningen wil het makkelijker maken voor inwoners met een ongezonde leefstijl om te kiezen voor gezond, lokaal en vers eten. Dat staat in de nieuwe Voedselagenda 2021-2023. Door gezond eten te stimuleren worden de gezondheidsverschillen tussen inwoners en...
Gemeente Groningen is al enkele jaren bezig om het regionale inkoop beleid te stimuleren. Inmiddels zijn daar mooie stappen in gemaakt. Daarbij is het van belang dat de inkopers van de gemeente de afdeling economische zaken goed weten te vinden...
Binnen de gemeente Groningen wordt lokaal kopen en denken gestimuleerd door een digitaal platform waarop lokale Retail ondernemers hun producten aanbieden. Er doen ruim 200 ondernemers mee en in een jaar tijd heeft het al meer dan 200.000 bezoekers gehad.