Praktijkvoorbeelden (48)

Filter resetten

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

Actienetwerk Zelfmoordpreventie Midden-Limburg

Het doel van het Actienetwerk Zelfmoordpreventie is om suïcides en suïcidepogingen in Midden-Limburg substantieel te verminderen zodat uiteindelijk zo weinig mogelijk mensen eenzaam en radeloos sterven door zelfmoord.

2024

Gezondheidscampagne Bewust Barendrecht

De gemeente Barendrecht wil graag dat iedereen gezond mee kan doen, ongeacht afkomst, opleidingsniveau en inkomen. Daarom startten in 2023 met de gezondheidscampagne ‘Bewust Barendrecht’. Samen met maatschappelijke organisaties, inwoners, ondernemers, onderwijs, vrijwilligers, sportclubs en anderen worden nieuwe met bestaande...

2024

Bekend maakt bemind

Mensen komen niet meer met elkaar in contact. Onder invloed van social media is deze kloof groter geworden. Doordat verschillende groepen niet meer in contact komen met elkaar, vindt polarisatie vruchtbare bodem. Het Sociaal Cultureel Planbureau concludeert dat polarisatie dusdanig...

2024

CircuLaw: regelgeving voor een circulaire economie

In 2050 wil Amsterdam een volledig circulaire stad zijn. CircuLaw wil de overgang naar een circulaire transitie versnellen door te laten zien welke wetten en regels er bestaan, en hoe je deze kunt toepassen.

2024

Zicht op drone vluchten

Amsterdam en Den Haag hebben het initiatief genomen om dronevluchten in hun gemeente in kaart te brengen. Dit inzicht stelt hen in staat om, in samenwerking met de politie en andere belanghebbenden, effectief beleid te ontwikkelen voor verantwoord dronegebruik.

2024