Praktijkvoorbeelden (17)

Filter resetten

Duurzaam inwonersinitiatief? Jaag het AAN

Arnhem AAN is een langjarige stadscampagne over duurzame energie. Arnhem AAN is opgezet door de gemeente, maar groeit inmiddels uit tot een brede stadsbeweging.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Verstandig gebruik sensoren openbare ruimte

Living Lab Sensible Sensor Reyeroord heeft geëxperimenteerd met gebruik van sensoren in de buitenruimte en heeft standaarden ontwikkeld op technisch, organisatorisch en sociaal gebied, waarbij behoeften van bewoners centraal staan.

2021

Het D.A.K.

Het DAK biedt advies, informatie en praktische ondersteuning op 1 plek aan (dreigende) dak- en thuisloze mensen.

2021

Inwoners duiken diep in afval

Gemeente Dronten wil inwoners en politiek betrekken bij het nieuwe grondstoffenbeleidsplan. Voor een duurzame toekomst met minder restafval, waarin afval beter wordt gescheiden.

2021

Wachtverhalen

Gemeente Dronten wil 70% van de telefoontjes die op het KlantContactCentrum binnenkomen binnen 25 seconden beantwoorden en irritatie van bellers bij wachten aan de telefoon verlagen.

2022

De digitale balie: oogcontact maakt echt het verschil

Het oorspronkelijke doel was volgens Bjorn Dirkse, procesmanager innovatie, om het oogcontact met Rotterdammers te herstellen na de intelligente lockdown van maart 2020. Het doel werd al snel ambitieuzer: daadwerkelijke dienstverlening mogelijk maken via een videoverbinding. Daarvoor is identificatie, veilig...

2021