Praktijkvoorbeelden (93)

Filter resetten

Dit kunstwerk geeft de jongeren een stem en straalt hoop uit

Kunst kan helend werken bij traumaverwerking. Maar werkt dat ook bij jongeren? In Utrecht namen 2 jongeren uit de kindregeling zelf contact op met het idee voor een kunstwerk in de vorm van een muurschildering en pitchten hun plan bij...

2024

Groenpotentiekaart

De omgevingsvisie is een brede integrale visie voor Haarlem en schetst de ruimtelijke ontwikkeling van de stad en het dorp richting 2045. De gemeentes zetten zich in voor een groene, klimaatbestendige openbare ruimte, dat bijdraagt aan het verhogen van de...

2024

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

Kort ritje? Da’s zo gefietst!

In het voorjaar van 2023 lanceerde het ministerie van IenW de fietscampagne ‘kort ritje, da’s zo gefietst’ . De campagne doet het goed: volgens een tussenevaluatie herkent 63% van de doelgroep de campagne, is de boodschap bovengemiddeld duidelijk en vinden...

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat 2024

Een nieuwe poging om meer jongeren naar ons team te leiden

Wat kun je als gemeente doen om nóg meer kinderen en jongeren te bereiken die binnen de kindregeling vallen? In Arnhem werkt het Lokaal Expertiseteam (LET) continu aan nieuwe ideeën om deze doelgroep te bereiken én te binden. In gesprek...

2024

Bekend maakt bemind

Mensen komen niet meer met elkaar in contact. Onder invloed van social media is deze kloof groter geworden. Doordat verschillende groepen niet meer in contact komen met elkaar, vindt polarisatie vruchtbare bodem. Het Sociaal Cultureel Planbureau concludeert dat polarisatie dusdanig...

2024