Sorteren
Gemeenten in Beeld - Vlog #9 Katwijk Door de coronacrisis is het voor de communicatieafdeling van gemeente Katwijk extra druk. Communicatieadviseur Willy-Janne Heemskerk vertelt hoe zij met allerlei digitale middelen het contact met inwoners en ondernemers onderhouden. Wethouder Jacco Knape...
Signalen is het kanaal voor inwoners, bezoekers en bedrijven om melding te maken bij de gemeente. Signalen is een open source proces- en taaksysteem voor het afhandelen van meldingen openbare ruimte.
In de IJsselgemeenten experimenteerde de afdeling Intake & Handhaving de afgelopen maanden met de zogeheten Zelfinspectie app. Met deze app voert een klant aan de hand van een sturende vragenlijst ‘zelf’ zijn huisbezoek uit. Gemeenten en klanten zijn tevreden. En...
Onze samenleving digitaliseert in hoog tempo. Technologie is niet meer weg te denken. Dat betekent dat de verwachtingen van inwoners en ondernemers voor wat betreft de digitale dienstverlening van gemeentes hoog is.
Informatie over de energietransitie samenbrengen in 1 platform en ontsluiten voor verschillende stakeholders met verschillende doelen: Sturing op processen, samenwerking stimuleren binnen en buiten de gemeente.
Het oorspronkelijke doel van het creëren van een datavaardige organisatie:- Een organisatiebrede omslag in het denken en werken met data - Zorgvuldig en verantwoordelijk omgaan met data.- Het verhogen van de datageletterdheid (het vermogen om gegevens te kunnen lezen, analyseren...
Gemeenten in Beeld - Vlog #19 Utrecht De gemeente Utrecht werkt actief aan het begrijpelijk maken van geschreven teksten aan inwoners. Zo konden Utrechters brieven terugsturen die niet prettig leesbaar waren. Projectleider Dominique Simhoffer vertelt meer over het programma ‘Direct...
Dit plan gaat over het benutten van kansen op het gebied van werkgelegenheid en werkloosheidsbestrijding. Het herstellen en het voorkomen van aardbevingsschade leidt in de provincie Groningen immers tot extra werkgelegenheid.