Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

Boeiende bloeizones in Bakkeveen & Appelscha

Het doel van de Bloeizone is om als inwoners van het dorp gezamenlijk te werken aan een omgeving waar het prettig, gezond en vitaal ouder worden is. Dit wordt bereikt door het samen organiseren van activiteiten die gericht zijn op...

Gemeenschappelijke Regeling Drechtsteden (GRD) 2025

Gemeenschappelijke DataCatalogus

Een datacatalogus beschrijft de beschikbare data van en voor een organisatie en geeft duidelijkheid over status, kwaliteit, eigenaarschap en mogelijkheden voor delen en hergebruik van data.

2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Osse studenten adviseren ondernemers over Global Goals

De gemeente Oss verbindt de 17 Global Goals, duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, op verschillende manieren aan het gemeentebeleid. Daarnaast stimuleert de gemeente inwoners en ondernemers om met duurzaamheid aan de slag te gaan middels Global Goals. Daarom is...

2023

MijnZaken Track&Trace: Transparant en Proactief

MijnZaken is ontstaan vanuit de Omnichannel-aanpak van de VNG. MijnZaken biedt een samengesteld overzicht van zaakgegevens voor de gebruiker en de medewerker. MijnZaken omvat alle informatie over de levering van producten en diensten door de overheid die voor burgers en...

2023

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021