Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Relatie en scheiding regio Lekstroom

De Lekstroomgemeenten werken samen rondom relaties en scheiden. Met als uitgangspunt dat ouders bij vragen zo vroeg en laagdrempelig mogelijk ergens terecht kunnen om escalaties te voorkomen. Op verschillende manieren, zodat het aansluit bij de verschillende soorten ouders die er...

Regio Lekstroom 2024

BasisBeeld in gemeente Veenendaal en Nissewaard

De gemeente Nissewaard en Veenendaal hebben met meerdere zorgaanbieders een contract afgesloten in het kader van de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). En werken vanuit contractmanagement met een nieuw softwaresysteem.

2024

Op koers

De projectgroep Op Koers wil zich inzetten voor inwoners van de gemeente Houten die met meerdere problemen tegelijk te kampen hebben op het gebied van inkomen, werk, wonen, gezondheid, veiligheid en/of schulden. Het kan voorkomen dat een klant van verschillende...

2023

Behoefteonderzoek in gemeentelijke dienstverlening

Wat vinden inwoners en organisaties belangrijk in de gemeentelijke dienstverlening van de gemeente Horst aan de Maas? Aan welke verbeteringen hebben zij behoefte? En welke kanalen moeten als eerste worden aangepakt? Via een handige, zelf ontwikkelde onderzoeksmethode kreeg de gemeente...

2023

Wendbaar en ambitieus (be)sturen

Deze casus is succesvol omdat het doorlopen proces niet alleen geleid heeft tot een product: een doelgericht collegeprogramma. Het heeft versterking van de professionaliteit van politiek, bestuur en ambtelijke organisatie opgeleverd en een doelgerichte P&C cyclus.

2023

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Lokale Inclusie Agenda Veenendaal

“Met de LIA werkt de gemeente Veenendaal voor een gemeente waar iedereen, met en zonder beperking, zich welkom voelt. Toegankelijkheid staat in deze agenda centraal. Het is een agenda met groeimogelijkheden en ambitie. Zo wordt Veenendaal ieder jaar toegankelijker en...

2021

App voor virtuele huisbezoeken en digitaal klantcontact

Vanaf begin 2020 was er, als gevolg van Corona maatregelen, vanuit de afdeling Sociale Zaken minder fysiek klantcontact mogelijk. Ook was het niet meer goed mogelijk om huisbezoeken bij de klanten af te leggen. Er is een app ontwikkeld om...

IJsselgemeenten 2022