Praktijkvoorbeelden (26)

Filter resetten

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Zo werkt Gouda aan inclusiviteit

In Gouda moet iedereen mee kunnen doen. Het mag daarbij niet uitmaken of je een handicap hebt, ziek bent, wat je geslacht is, op wie je valt of wat je achtergrond is. Of je nu oud bent of jong, veel...

2023

Processenlandschap en Processenlijst gemeente

Gemeente Hilversum wil een beeld hebben van welke processen zij binnen de gemeentelijke organisatie gebruiken. Hiervoor werken zij nu met een processenlandschap en een processenlijst

2023

Vieren stadsfeest Gouda 750 jaar: Geef gouda door!

De viering van 750 jaar stadsrechten, werd aangegrepen om het beste uit de stad te halen door middel van verbinding en een feest van, voor, door de stad. Met deze stadsverjaardag wilde het programmateam inwoners, bedrijven en instellingen inspireren om...

2023

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Lokale inclusie agenda Hilversum 2021-2023

De Agenda Lokale Inclusie geeft aan hoe de gemeente Hilversum gaat werken aan het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een Handicap (VN-Verdrag Handicap). Het doel van deze uitwerkingsagenda is dat mensen met een beperking mee kunnen doen in...

2021

De Taalsnelweg naar werk

De gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden streven met het duale traject ‘De Taal-snelweg naar werk’ ernaar nieuwkomers te koppelen aan de werkvraag van lokale werkgevers. Avres verzorgt jobcoaching op de werkvloer en VluchtelingenWerk is verantwoordelijk voor het taalonderwijs, waar praktijkgerichte...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Inwoners denken mee over datagebruik

Met inwoners duurzaam het gesprek voeren over de ethische kanten van de inzet van data en algoritmen. Nuchter, kritisch en constructief.

2022