Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Woo Woud

De implementatie van de Wet open overheid (Woo) is een complexe opgave. De Woo heeft als doel de informatiehuishouding te verbeteren, de overheid transparanter te maken en het vertrouwen van inwoners te vergroten. Dit raakt alle overheidsinstanties en vraagt om...

2025

Gemeenschappelijke DataCatalogus

Een datacatalogus beschrijft de beschikbare data van en voor een organisatie en geeft duidelijkheid over status, kwaliteit, eigenaarschap en mogelijkheden voor delen en hergebruik van data.

2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Sporten en tegelijk zwerfafval opruimen? Het kan!

Gemeente De Bilt ondersteunt met de zwerfafvalvergoeding het project Plog it Up De Bilt. Dit project is een initiatief van Sportief in het Groen en organiseert maandelijkse clinics om sportief zwerfafval in groepsverband op te ruimen.

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021