Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

City Nieuwegein 

'City Nieuwegein' (CN) is de ontwikkeling van de Duurzaamste Binnenstad van Nederland. Om dit te realiseren heeft CN een slimme vertaling gemaakt van de SDG's naar een integrale duurzaamheidsvisie. Er worden 3.000 woningen ontwikkeld, waardoor naast de duurzaamheidsambities ook gewerkt...

2025

Woo Woud

De implementatie van de Wet open overheid (Woo) is een complexe opgave. De Woo heeft als doel de informatiehuishouding te verbeteren, de overheid transparanter te maken en het vertrouwen van inwoners te vergroten. Dit raakt alle overheidsinstanties en vraagt om...

2025

Relatie en scheiding regio Lekstroom

De Lekstroomgemeenten werken samen rondom relaties en scheiden. Met als uitgangspunt dat ouders bij vragen zo vroeg en laagdrempelig mogelijk ergens terecht kunnen om escalaties te voorkomen. Op verschillende manieren, zodat het aansluit bij de verschillende soorten ouders die er...

Regio Lekstroom 2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Sporten en tegelijk zwerfafval opruimen? Het kan!

Gemeente De Bilt ondersteunt met de zwerfafvalvergoeding het project Plog it Up De Bilt. Dit project is een initiatief van Sportief in het Groen en organiseert maandelijkse clinics om sportief zwerfafval in groepsverband op te ruimen.

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021