Praktijkvoorbeelden (18)

Filter resetten

DURF-academie

Met de DURF-Academie worden Urker jongeren de mogelijkheid geboden om hun passie uit te voeren en tegelijkertijd hun talenten te vergroten tijdens een betaalde bijbaan (vrijwilligersbijdrage). Jongeren krijgen de kans om zich binnen het verenigingsleven (sport, cultuur en zingeving) te...

2024

Samenwerking tussen Netwerk BunnikSamen en de gemeente

In 2023 kreeg gemeente Bunnik de gelegenheid om de samenwerking met het lokale veld en de inwoners te versterken. Iets wat al langer een wens was. Het Gezond en Actief Leven Akkoord bracht dit in een stroomversnelling. Deze regeling is...

2024

Processenlandschap en Processenlijst gemeente

Gemeente Hilversum wil een beeld hebben van welke processen zij binnen de gemeentelijke organisatie gebruiken. Hiervoor werken zij nu met een processenlandschap en een processenlijst

2023

Lokale inclusie agenda Hilversum 2021-2023

De Agenda Lokale Inclusie geeft aan hoe de gemeente Hilversum gaat werken aan het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een Handicap (VN-Verdrag Handicap). Het doel van deze uitwerkingsagenda is dat mensen met een beperking mee kunnen doen in...

2021

Inwoners denken mee over datagebruik

Met inwoners duurzaam het gesprek voeren over de ethische kanten van de inzet van data en algoritmen. Nuchter, kritisch en constructief.

2022

Jongeren versterken de lokale democratie

Vanaf 2017 heeft de gemeente met het voortgezet onderwijs jongerenparticipatie ontwikkeld. Het idee achter dit project was de participatie naar een hoger plan te tillen door jongeren binnen een professioneel kader op een kritische, journalistieke manier naar hun omgeving én...

2021

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021

Meten = weten en dan verbeteren!

Wie weet wat er beter aan de dienstverlening verbeteren kan worden, dan de inwoners? Precies! Daarom worden zij continu om feedback gevraagd.

2021