Praktijkvoorbeelden (16)

Filter resetten

De Lokale Energie Strategie

De Lokale Energie Strategie (LES) geeft een lokale invulling aan de energietransitie. De energietransitie is niet alleen een technisch en een financieel vraagstuk, maar vooral ook een sociaalmaatschappelijke opgave. Bij grote en langdurige trajecten zoals de energietransitie is er behoefte...

2024

Aanpak Beweegmakelaar

Om kwetsbare inwoners in beweging te krijgen hanteert de gemeente Vaals sinds 2012 de Aanpak Beweegmakelaar. Ingrediënten: een persoonlijke benadering, aansluiten op de leefwereld en een goede samenwerking tussen de gemeente en de partners in onder andere de zorg, welzijn...

2023

WijVaals

Wie zich in Vaals bij de gemeente meldt voor ondersteuning in het sociaal domein, krijgt sinds januari 2020 in principe te maken met het gemeentelijke WijVaalsteam. Doel van WijVaals is het bevorderen van zelfstandigheid en participatie.

2023

De bladermuur brengt geschiedenis tot leven

De Bladermuur is gebaseerd op een eenvoudige handeling van alle tijden: op je gemak bladeren, kijken en lezen. Zo ontstaat een flexibel expositieconcept voor het ontdekken van informatie, een (bedrijfs)geschiedenis, productlijn of verhalende serie foto’s. De primeur van de Bladermuur...

2023

Inclusie Agenda Nunspeet 2021-2024

Dit document is de eerste Inclusie Agenda van de gemeente Nunspeet. De agenda betreft één van de uitvoeringsplannen die in het kader van het Integraal beleidsplan sociaal domein 2022-2025 worden opgesteld.

2021

Initiatievencafé

Bewoners met ideeën voor de stad een podium bieden en verbinden aan een netwerk van ondernemers, fondsen, banken, wijkraden, maatschappelijke organisaties, ambtenaren en betrokken stadgenoten.

2021

Zonnekansenkaart beschermd stadsgezicht

Een geautomatiseerd proces voor een 'Zonnekansenkaart' om eigenaren/(ver)huurders van daken, binnen beschermd stadsgezicht, snel inzicht te geven in de mogelijkheid om een of meerdere dakvlakelementen te voorzien van zonnepanelen (PV-installaties).

2021

Meten = weten en dan verbeteren!

Wie weet wat er beter aan de dienstverlening verbeteren kan worden, dan de inwoners? Precies! Daarom worden zij continu om feedback gevraagd.

2021