Praktijkvoorbeelden (52)

Filter resetten

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

Gezinshuis gezocht, de verbinder tussen gezinshuizen en verwijzers

Kinderen moeten op de best mogelijke plek opgroeien als ze uit huis geplaatst worden. In de regio WBO verliep het plaatsen van kinderen in gezinshuizen niet soepel. Er was onvoldoende overzicht over het aanbod en de beschikbaarheid van gezinshuisplekken. Jeugdigen...

2024

Beter Bereikbaar Applicatie

Het doel is om mensen met een beperking te helpen om makkelijker deel te nemen aan het maatschappelijke verkeer. Door het bieden van specifieke locatie informatie. Op een interactieve kaart zodat het vooraf duidelijk is dat men met de handicap...

2024

DURF-academie

Met de DURF-Academie worden Urker jongeren de mogelijkheid geboden om hun passie uit te voeren en tegelijkertijd hun talenten te vergroten tijdens een betaalde bijbaan (vrijwilligersbijdrage). Jongeren krijgen de kans om zich binnen het verenigingsleven (sport, cultuur en zingeving) te...

2024

Bekend maakt bemind

Mensen komen niet meer met elkaar in contact. Onder invloed van social media is deze kloof groter geworden. Doordat verschillende groepen niet meer in contact komen met elkaar, vindt polarisatie vruchtbare bodem. Het Sociaal Cultureel Planbureau concludeert dat polarisatie dusdanig...

2024