Praktijkvoorbeelden (22)

Filter resetten

Hendig zorgt voor blije mensen

In Hendig krijgen inwoners/gezinnen in Peel en Maas passende en integrale hulp. Daarin staan de vraag, mogelijkheden en het verhaal van de inwoners en hun naasten centraal. Vanuit die bedoeling werken vakmensen van de toegang en hulpverlening met elkaar in...

2024

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Allemaal Vitaal in de gemeente Alphen-Chaam

Met de algemene publiekscampagne Allemaal Vitaal werken de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle Nassau en Gilze en Rijen samen met aangesloten partners bij de lokale- en preventieakkoorden om overgewicht en andere problemen met de fysieke en mentale gezondheid aan te pakken.

2022

Schouwen-Duiveland inclusief : Lokale Inclusie Agenda

In deze Lokale Inclusie Agenda staan de actiepunten van Schouwen-Duiveland op een rij die als suggestie zijn genoemd op weg naar een inclusieve samenleving. In het actieplan staat genoemd welke voorstellen er zijn gedaan om deze suggesties tot uitvoering te...

2022

Samenwerking bij registratie van arbeidsmigranten

Als gemeente wilt u graag een goede registratie van arbeidsmigranten hebben. Maar hoe pakt u dat nu aan? De gemeenten Aalsmeer en Peel en Maas hebben een eigen aanpak mét goede resultaten.

2022

Snellaadpunt voor elektrische pleziervaart

Voor auto's zien we ze als paddenstoelen uit de grond schieten, voor boten zijn ze er nog nauwelijks: elektrische laadpalen. Jachthaven Brouwershaven in Schouwen-Duiveland dacht dat dit anders kon en ontwikkelde in samenwerking met de gemeente een ‘groene’ kade met...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021