Praktijkvoorbeelden (42)

Filter resetten

‘Van nice-to-have naar need to have’

In de gemeente Eindhoven werken beleid en uitvoering nauw met elkaar samen binnen de hersteloperatie. Niet alleen met uitvoeringsorganisatie WIJeindhoven, maar ook intern wordt er goed afgestemd met bijvoorbeeld de afdelingen Communicatie en Financiën.

2024

Wat telt, over wat wel en niet goed gaat in je leven

Wat telt is een instrument voor inwoners, professionals en gemeenten dat gaat over wat telt in het leven van een inwoner: welke leefgebieden zijn voor hem of haar belangrijk? Het instrument maakt verandering van de inwoner op die leefgebieden inzichtelijk...

2023

'Je moet in je nieuwsbrief niet roepen dat je het zo goed doet'

In contact komen met gedupeerde ouders én blijven: dat is voor het herstelteam van Zaffier het allerbelangrijkst. Dat blijkt niet altijd eenvoudig. Nikki Wassens bedacht met haar team een nieuwsbrief voor ouders. Het bleek dé manier om te verbinden.

2023

Dementievriendelijke route de Oost

De gemeente Dronten heeft een straat laten aanleggen die speciaal is aangepast voor mensen met dementie. De looproute ligt aan de Oost in Dronten en loopt van verzorgingstehuis De Regenboog naar het winkelcentrum.

2023

Deltaplan Eindhoven

De gemeente Eindhoven brengt innovaties op het gebied van 4 ontwikkellijnen samen in het integrale programma Deltaplan Eindhoven.

2023

De Crime Game geeft preventie over ondermijning

De Crime Game geeft preventie over ondermijnende criminaliteit door deelnemers in de huid van een drugscrimineel te laten kruipen. Hierdoor hebben deelnemers op spelenderwijze de gevaren van drugscriminaliteit kunnen ervaren. Dat werkte beter dan simpel weg vertellen.

2023

Robot met AI-functie werkt 3 jaar achterstand weg

Dankzij een robot die softwarematig handelingen wegneemt, konden er drie jaar aan achterstand weggewerkt worden. Het gaat specifiek om het verwerken van door de OFGV (Omgevingsdienst Flevoland, Gooi en Vechtstreek) aangeleverde zaken; documenten en stukken. De OFGV voert de milieucontroles...

2023

KCC speelt belangrijke rol in Omgevingswet

Het Klant Contact Centrum (KCC) wordt serieus meegenomen in het opzetten van de serviceorganisatie te voorbereiding op de Omgevingswet en de WKB (Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen). Er wordt heel nadrukkelijk de verbinding tussen het KCC en Triage ruimtelijk domein...

2023