Praktijkvoorbeelden (28)

Filter resetten

BasisBeeld in gemeente Veenendaal en Nissewaard

De gemeente Nissewaard en Veenendaal hebben met meerdere zorgaanbieders een contract afgesloten in het kader van de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). En werken vanuit contractmanagement met een nieuw softwaresysteem.

2024

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Gemeentelijk Informatiepunt in de bieb

Burgers kunnen in bibliotheek terecht voor laagdrempelige hulp. Ze worden geholpen met het zoeken van informatie op de gemeentelijke website, het maken van een afspraak of worden doorverwezen.

2021

DPIA Signaalproces casuïstiek IKZ

Het Informatie Knooppunt Zorgfraude (IKZ) wordt gevormd door negen partners: de Belastingdienst (BD), het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ), de Fiscale Inlichtingen en Opsporingsdienst (FIOD), de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), de Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (inspectie SZW), de Nederlandse...

Informatie Knooppunt Zorgfraude (IKZ) 2021

Kennisdossier MDA++: samenwerking Veilig Thuis en Zorg- en Veiligheidshuis MDA++ Utrecht

In de pilot MDA++ in Utrecht is een multidisciplinaire werkwijze ontwikkeld waarin complexe casuïstiek waarbij sprake is van structurele onveiligheid wordt voorgelegd aan een consultatieteam met vertegenwoordigers van GGZ (Altrecht, GGZ-centraal), Verslavingszorg (Inforsa FAZ - Forensisch Ambulante Zorg), Inforsa Reclassering...

MDA++Utrecht 2021

Ieder kind geïnformeerd

Op sterrenschool ‘de Ruimte’ in Almere ziet het team het als hun taak om het taboe op huiselijk geweld en kindermishandeling te verbreken en de drempel om erover te praten te verlagen. Een van de initiatieven daarin is het project...

2021