Praktijkvoorbeelden (14)

Filter resetten

Samen Beslissen

Bij de gemeente Arnhem werken re-integratieprofessionals volgens de methode Samen Beslissen. Een methode die door TNO samen met de gemeente Arnhem is ontwikkeld en momenteel wordt toegepast binnen het domein Werk & Inkomen. Samen Beslissen biedt mogelijkheden om de samenwerking...

2024

Mulchen van afgevallen bladeren

De gemeente Rotterdam gebruikt een bladversnipperaar, waarmee zij de afgevallen boombladeren opzuigen en versnipperd tot kleine deeltjes. Deze worden in één werkgang over het gazon verspreid of in de plantenborders en plantsoenvakken verwerkt.

2024

Toegankelijk ondernemen

Arnhemse ondernemers die hun winkel of horecagelegenheid toegankelijker willen maken voor mensen met een beperking, kunnen bij de gemeente Arnhem aankloppen voor een financiële bijdrage. Bijvoorbeeld als ze drempels willen weghalen, een toilet toegankelijk willen maken of de akoestiek willen...

2024

EnergieKnip, een groot succes in Emmen

De EnergieKnip-app is een betaalmiddel voor alle woningeigenaren en huurders in Emmen. Inwoners kunnen punten verdienen door het invullen van vragen en in ruil hiervoor een energiebespaarbox ophalen bij de lokale bouwmarkt. Hiermee draagt de inwoner bij aan zijn eigen...

2023

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Ontwikkelcentrum voor mensen met afstand

Toolbox faciliteert kennis, netwerk, gereedschappen en middelen zodat iedereen een kans krijgt om zich te ontwikkelen op individueel en sociaal gebied om participatie in de breedste zin te bevorderen.

2021

Arnhemse inclusie agenda

Deze inclusie agenda heeft als doel de implementatie van het VN-verdrag Handicap verder vorm te geven in de gemeente Arnhem

2021

Rotterdam, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Rotterdam werkt aan een toegankelijke en daarmee aantrekkelijke stad voor iedereen. Rotterdam Onbeperkt werkt hard aan het bevorderen van bewustwording over het VN-verdrag en toegankelijkheid in de breedste zin van het woord.

2021

De digitale balie: oogcontact maakt echt het verschil

Het oorspronkelijke doel was volgens Bjorn Dirkse, procesmanager innovatie, om het oogcontact met Rotterdammers te herstellen na de intelligente lockdown van maart 2020. Het doel werd al snel ambitieuzer: daadwerkelijke dienstverlening mogelijk maken via een videoverbinding. Daarvoor is identificatie, veilig...

2021