Praktijkvoorbeelden (9)

Filter resetten

Wat telt, over wat wel en niet goed gaat in je leven

Wat telt is een instrument voor inwoners, professionals en gemeenten dat gaat over wat telt in het leven van een inwoner: welke leefgebieden zijn voor hem of haar belangrijk? Het instrument maakt verandering van de inwoner op die leefgebieden inzichtelijk...

2023

Vlog: de gemeente Rotterdam heeft een digitale balie

Gemeenten in Beeld - Vlog #28 Rotterdam Rotterdammers kunnen bij hun gemeente terecht via de digitale balie. Makkelijk, efficiënt én persoonlijk. In deze video vertellen zowel inwoners als ambtenaren hoe ze deze nieuwe vorm van dienstverlening ervaren.

2021

MDT (Maatschappelijke Diensttijd) op Zuid

MDT is kort voor maatschappelijke diensttijd: een ontdekkingsreis voor jongeren tussen de 14 en 27 naar de beste versie van henzelf. Een kans om hun talenten te ontdekken, nieuwe dingen te leren en van betekenis te zijn voor een ander...

2022

Lokale kracht Molenwijk Den Haag

Het Cromvlietplein is getransformeerd tot een wijkpark met allure, een levendig en kloppend hart van de Molenwijk. Om deze ambities te realiseren, is de ‘innovatieve participatie aanpak Wijkpark Cromvliet’ ontwikkeld.

2021

Omgevingswalkshop; verbinding van waarde(n)!

De omgevingswalkshop heeft als doel om op een positief waarderende manier de dialoog over wat echt belangrijk wordt gevonden in vraagstukken te faciliteren. Dit doet de omgevingswandeling in 10 korte stappen waarin medemenselijkheid, inlevingsvermogen en verbeeldingskracht (letterlijk en figuurlijk) centraal...

2021

Backoffice bij de Rotterdamse Douwers

Rotterdamse Douwers is een netwerk van Rotterdammers die niet aan de zijlijn willen staan die hulp bieden aan Rotterdamse jongeren die in hun eigen omgeving niet de ondersteuning vinden die ze nodig hebben op het gebied van werk of opleiding...

2021

De digitale balie: oogcontact maakt echt het verschil

Het oorspronkelijke doel was volgens Bjorn Dirkse, procesmanager innovatie, om het oogcontact met Rotterdammers te herstellen na de intelligente lockdown van maart 2020. Het doel werd al snel ambitieuzer: daadwerkelijke dienstverlening mogelijk maken via een videoverbinding. Daarvoor is identificatie, veilig...

2021