Praktijkvoorbeelden (323)

Filter resetten

Gemeenschappelijke DataCatalogus

Een datacatalogus beschrijft de beschikbare data van en voor een organisatie en geeft duidelijkheid over status, kwaliteit, eigenaarschap en mogelijkheden voor delen en hergebruik van data.

2024

De Takenpuzzel: een ander gesprek aan de keukentafel

De Takenpuzzelmethode is bij MOmenz ontwikkeld om zorg- en ondersteuningsvragen van inwoners ‘om te buigen’ van een vraag aan het wijkteam/Wmo-indicatieteam naar een vraag aan het netwerk en externe hulpbronnen. In een ander gesprek met inwoners over welzijn, (zelf)zorg en...

2024

Stichting Ondernemend Oekraïne

Gedurende eind 2022 en de eerste helft van 2023 is het idee ontstaan om Oekraïense vluchtelingen in Deventer en omgeving de gelegenheid te bieden om in Nederland hun eigen bedrijf op te richten. Om dit te kunnen faciliteren is in...

2024

Vangnetvoorziening Balk

In de Vangnetvoorziening vinden dak- of thuisloze mensen uit de gemeente huisvesting, met ondersteuning zodat zij na een jaar kunnen doorstromen naar reguliere zelfstandige huisvesting.

2024

Mobiel informatiepunt voor EU-arbeidsmigranten

Om EU-arbeidsmigranten beter te kunnen informeren rijdt Gemeente Den Haag buiten kantoortijden met een busje langs locaties waar EU-arbeidsmigranten komen. De gemeente geeft voorlichting, beantwoordt vragen en hoort tegelijkertijd wat er speelt bij EU-arbeidsmigranten.

2024

De Groene hub: data gedreven werken

De hub is een platform pagina waarbij je alle operationele zaken op het gebied van onderhoud groen terug kan vinden. Het is actueel en real time.

2024

SWF Tichtby, voor hulp dichtbij!

De werkwijze binnen SWF Tichtby is een vernieuwende aanpak waarbij de gemeente Súdwest-Fryslân op basis van data beoordeeld in welke wijken- en dorpen de nood hoog is en waarbij de kernwaarden zoals betrouwbaar, dienstbaar en dichtbij centraal staan.

2024

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024