icoon communicatie

Informeer partners en belanghebbenden tijdig en zorg voor positieve energie

Aandachtspunten Voorbeelden
Vertel wat je doet Gezamenlijk persbericht (Breda)
De gemeente Breda communiceert samen met partners op aangewezen momenten over onderdelen en acties van de LIA. Dat is vooral de week van de toegankelijkheid in oktober. Ook de ‘Awarenessdag’ in december biedt mogelijkheden om resultaten van de uitvoering van de agenda te communiceren. Door de gemeente en partners wordt daarnaast periodiek aandacht geschonken in de digitale nieuwsbrief die zij uitgeven en ook op de websites en social media van de partners worden regelmatig updates geplaatst.
Zorg voor herkenbare en begrijpelijke taal Toegankelijke versie LIA
Verschillende gemeenten kiezen ervoor om ook een toegankelijke versie van de LIA te maken in meer begrijpelijke taal
 

Denk ook aan (gebaren)tolken
In Meierijstad is de uitnodiging voor een inwonersavond over de Lokale Inclusie Agenda ook verspreid per film, in gebarentaal en met ondertiteling.

Communiceer positief Opgewekte en positieve communicatie (Utrecht)
Alle communicatie binnen en buiten de gemeentelijke organisatie van gemeente Utrecht is opgewekt en niet problematiserend. Daarmee willen zij bijdragen aan een positieve beeldvorming.