Praktijkvoorbeelden (19)

Filter resetten

'Je moet in je nieuwsbrief niet roepen dat je het zo goed doet'

In contact komen met gedupeerde ouders én blijven: dat is voor het herstelteam van Zaffier het allerbelangrijkst. Dat blijkt niet altijd eenvoudig. Nikki Wassens bedacht met haar team een nieuwsbrief voor ouders. Het bleek dé manier om te verbinden.

2023

Oekraïners in Soest

Met de nodige stoom en kokend water is de gemeente Soest, net zoals andere gemeenten in Nederland, gestart met een aanpak voor de Oekraïense vluchtelingen. Een werkende weg aanpak die samen met inwoners, lokale organisaties en instellingen (eerstelijnszorg (huisartsen, tandartsen)...

2023

Van kantoorpand tot opvanglocatie

De verbouwing van het leegstaande kantoorpand aan de Wognumsebuurt is inmiddels afgerond. Vanaf eind februari zijn hier circa 250 Oekraïense vluchtelingen opgevangen. Deze vluchtelingen stromen door uit de hotels waar ze hiervoor verbleven.

2023

Het Alkmaarse Burgernetwerk

Gemeente Alkmaar plaatst in 2021, 2022 en 2023 telkens een nieuwe serie burgersensoren in de stad. Deze zijn door de bewoners gebouwd voor het volgen van decibel metingen en luchtkwaliteit. De meetdata is toegankelijk voor iedereen.

2023

Lokale inclusie agenda Assen voor iedereen

Iedereen in Assen telt mee, doet mee en voelt zich gezien. Assen wil een inclusieve gemeente zijn. Een gemeente waarin iedereen zich welkom voelt en erbij hoort. Iedereen, met en zonder beperking.

2020

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021