Praktijkvoorbeelden (21)

Filter resetten

U-reka; Utrechtse raadsinformatie razendsnel terugvinden

U-reka is een applicatie ontwikkeld om Utrechtse raadleden te helpen om raadsinformatie razendsnel terug te vinden. Hierdoor kunnen zij hun raadswerk beter en efficiënter voorbereiden en uitvoeren in de schaarse tijd die zij naast hun eigen fulltimebaan hebben. Deze casus...

2022

Gemeentelijk Informatiepunt in de bieb

Burgers kunnen in bibliotheek terecht voor laagdrempelige hulp. Ze worden geholpen met het zoeken van informatie op de gemeentelijke website, het maken van een afspraak of worden doorverwezen.

2021

DPIA Signaalproces casuïstiek IKZ

Het Informatie Knooppunt Zorgfraude (IKZ) wordt gevormd door negen partners: de Belastingdienst (BD), het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ), de Fiscale Inlichtingen en Opsporingsdienst (FIOD), de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), de Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (inspectie SZW), de Nederlandse...

Informatie Knooppunt Zorgfraude (IKZ) 2021

Kennisdossier MDA++: samenwerking Veilig Thuis en Zorg- en Veiligheidshuis MDA++ Utrecht

In de pilot MDA++ in Utrecht is een multidisciplinaire werkwijze ontwikkeld waarin complexe casuïstiek waarbij sprake is van structurele onveiligheid wordt voorgelegd aan een consultatieteam met vertegenwoordigers van GGZ (Altrecht, GGZ-centraal), Verslavingszorg (Inforsa FAZ - Forensisch Ambulante Zorg), Inforsa Reclassering...

MDA++Utrecht 2021

Ieder kind geïnformeerd

Op sterrenschool ‘de Ruimte’ in Almere ziet het team het als hun taak om het taboe op huiselijk geweld en kindermishandeling te verbreken en de drempel om erover te praten te verlagen. Een van de initiatieven daarin is het project...

2021