Praktijkvoorbeelden (22)

Filter resetten

Het Alkmaarse Burgernetwerk

Gemeente Alkmaar plaatst in 2021, 2022 en 2023 telkens een nieuwe serie burgersensoren in de stad. Deze zijn door de bewoners gebouwd voor het volgen van decibel metingen en luchtkwaliteit. De meetdata is toegankelijk voor iedereen.

2023

Project SCOREwater

Hoe kunnen we in de toekomst wateroverlast en watertekort beter managen? Dat is de centrale vraag binnen het project SCOREwater van de gemeente Amersfoort.

2021

Zonnekansenkaart beschermd stadsgezicht

Een geautomatiseerd proces voor een 'Zonnekansenkaart' om eigenaren/(ver)huurders van daken, binnen beschermd stadsgezicht, snel inzicht te geven in de mogelijkheid om een of meerdere dakvlakelementen te voorzien van zonnepanelen (PV-installaties).

2021

Vlog: stemmen in Nijmegen

Gemeenten in Beeld - Vlog #34 Nijmegen Net als in iedere gemeente is het in de gemeente Nijmegen erg belangrijk dat iedereen zo zelfstandig mogelijk kan stemmen.

2022

Ontwikkelcentrum voor mensen met afstand

Toolbox faciliteert kennis, netwerk, gereedschappen en middelen zodat iedereen een kans krijgt om zich te ontwikkelen op individueel en sociaal gebied om participatie in de breedste zin te bevorderen.

2021

Zwolle, de Meest Toegankelijke Gemeente?

De gemeente Zwolle vindt het belangrijk dat iedereen kan meedoen. Inclusief is het uitgangspunt. Een goede toegankelijkheid past ook bij het zijn van een gastvrije stad. Toegankelijkheid is wellicht niet de reden dat mensen naar Zwolle komen, maar als je...

2021

Westland, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Westland is een veelzijdige gemeente die bekend staat om de kassen, innovatieve glastuinbouw en de brede kustlijn. De gemeente vindt het belangrijk dat iedereen in Westland prettig kan wonen, werken, recreëren en onderwijs kan krijgen. Dat iedereen, dus ongeacht beperking...

2021

Service Blueprint - de brug tussen leefwereld en systeemwereld

Inwoners ervaren de informatievoorziening en dienstverlening van de overheid als een doolhof. Ook is de informatie van en over de inwoner versnipperd over verschillende systemen en heeft de inwoner er ook geen zicht en controle op. De dienstverlening wordt vaak...

2021