Praktijkvoorbeelden (16)

Filter resetten

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Factor Z

De gemeente Zundert werkt sinds 2016 programmatisch aan de hand van verschillende programma's. In 2018 is een programma ontwikkeld voor inwoners- en overheidsparticipatie, de “Factor Z”. Dit programma is het resultaat van een samenwerking tussen gemeenteraad en Bestuur en Organisatie...

2023

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Welkomstprogramma nieuwkomers in het Hart van West-Brabant

In de regio Hart van West-Brabant is een video gemaakt over het welkomstprogramma voor statushouders en de pilot die de afgelopen tijd is uitgevoerd. De video is primair bedoeld voor professionals; om hen mee te nemen in de aanpak.

Regio Hart van West-Brabant 2022

Vlog: stemmen in Nijmegen

Gemeenten in Beeld - Vlog #34 Nijmegen Net als in iedere gemeente is het in de gemeente Nijmegen erg belangrijk dat iedereen zo zelfstandig mogelijk kan stemmen.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021