Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Factor Z

De gemeente Zundert werkt sinds 2016 programmatisch aan de hand van verschillende programma's. In 2018 is een programma ontwikkeld voor inwoners- en overheidsparticipatie, de “Factor Z”. Dit programma is het resultaat van een samenwerking tussen gemeenteraad en Bestuur en Organisatie...

2023

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Stichting Oosterhout SDG Lokaal verbindt ondernemers

Het belang van partnerschappen is essentieel in het behalen van de 17 duurzaamheidsdoelen. Stichting Oosterhout SDG Lokaal zet een stap in de goede richting en verbindt de gemeente met ondernemers en onderwijs om de duurzaamheidsdoelen te vertalen naar lokale acties.

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Veranderopgave Inburgering (VOI) duale trajecten

De gemeenten Hengelo, Borne en Haaksbergen zetten in samenwerking met het ROC van Twente een duaal traject op voor een brede doelgroep statushouders met een uitkering. Naast werkervaring en taal zet de pilot ook nadrukkelijk in op branchegerichte vakscholing.

2022

Welkomstprogramma nieuwkomers in het Hart van West-Brabant

In de regio Hart van West-Brabant is een video gemaakt over het welkomstprogramma voor statushouders en de pilot die de afgelopen tijd is uitgevoerd. De video is primair bedoeld voor professionals; om hen mee te nemen in de aanpak.

Regio Hart van West-Brabant 2022

Toegangsproces met de integrale kijk

Het verbetertraject toegang sociaal domein heeft als doel het inzichtelijk maken van de vrije toegang (voorliggende voorzieningen) en de gemeentelijke toegang en de inzet vanuit verschillende partijen hierin.

2020

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021