Praktijkvoorbeelden (19)

Filter resetten

Natuurbermen Noardeast-Fryslân

Voor het verbeteren van de bodem- en waterkwaliteit en de biodiversiteit zet de gemeente Noardeast-Fryslân in op het ontwikkelen van de eigen gemeentelijke wegbermen.

2024

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

Lokale Inclusie Agenda 2021 gemeente Bronckhorst

De gemeente Bronckhorst hecht waarde aan inclusie binnen de gemeente. Voor iedereen een plek zijn waar men zich thuis, veilig en geaccepteerd voelt, en waar geen belemmeringen zijn voor zelfontplooiing en zelfredzaamheid. Daarom is deze Lokale Inclusie Agenda opgesteld.

2021

Een traditie voor iedereen

Leerevaluatie naar de gebeurtenissen rondom de jaarwisseling 2021-2022 in de gemeente Noardeast-Fryslân. Doel hiervan is te zorgen dat volgende jaarwisseling(en) feestelijk verlopen en dat eventueel (onverhoopt) optreden veilig verloopt.

2022

Coördinatieplan Veiligheid: Jaarwisseling 2021-2022

Het coördinatieplan is gericht op een zo veilig en gezond mogelijk verloop van de jaarwisseling. Het openbare leven moet zo goed als mogelijk blijven functioneren en de veiligheid en gezondheid van de inwoners, deelnemers, bezoekers en hulpdiensten moet gewaarborgd blijven.

2021

Gemeentelijke data journalistiek

“Cijfers spreken niet, er moet over gesproken worden” De gemeente maakt vaak prachtige dashboards van data. Maar zodra de gemeente het data journalistieke verhaal vertelt, wordt iedereen echt meegenomen.

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021