Praktijkvoorbeelden (64)

Filter resetten

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

Kort ritje? Da’s zo gefietst!

In het voorjaar van 2023 lanceerde het ministerie van IenW de fietscampagne ‘kort ritje, da’s zo gefietst’ . De campagne doet het goed: volgens een tussenevaluatie herkent 63% van de doelgroep de campagne, is de boodschap bovengemiddeld duidelijk en vinden...

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat 2024

Een nieuwe poging om meer jongeren naar ons team te leiden

Wat kun je als gemeente doen om nóg meer kinderen en jongeren te bereiken die binnen de kindregeling vallen? In Arnhem werkt het Lokaal Expertiseteam (LET) continu aan nieuwe ideeën om deze doelgroep te bereiken én te binden. In gesprek...

2024

Bekend maakt bemind

Mensen komen niet meer met elkaar in contact. Onder invloed van social media is deze kloof groter geworden. Doordat verschillende groepen niet meer in contact komen met elkaar, vindt polarisatie vruchtbare bodem. Het Sociaal Cultureel Planbureau concludeert dat polarisatie dusdanig...

2024

Geldpraatje Dordrecht

Als je je zorgen maakt over je je gezondheid ga je naar de huisarts. Maar waar ga je heen als je geldzorgen hebt? Deze vraag vormde de basis voor 'Geldpraatje,' een nieuwe aanpak voor inwoners met geldzorgen.

2024

Samen Beslissen

Bij de gemeente Arnhem werken re-integratieprofessionals volgens de methode Samen Beslissen. Een methode die door TNO samen met de gemeente Arnhem is ontwikkeld en momenteel wordt toegepast binnen het domein Werk & Inkomen. Samen Beslissen biedt mogelijkheden om de samenwerking...

2024