Praktijkvoorbeelden (30)

Filter resetten

SWF Tichtby, voor hulp dichtbij!

De werkwijze binnen SWF Tichtby is een vernieuwende aanpak waarbij de gemeente Súdwest-Fryslân op basis van data beoordeeld in welke wijken- en dorpen de nood hoog is en waarbij de kernwaarden zoals betrouwbaar, dienstbaar en dichtbij centraal staan.

2024

Verbeteren vanuit klantsignalen

Continu onze dienstverlening verbeteren aan burgers en ondernemers: een belangrijke taak van overheden op alle niveaus. Dit betekent dat de dienstverlening van hoge kwaliteit moet zijn. Aan welke verbeteringen hebben mensen echt behoefte? Burgers en ondernemers vertellen de gemeente elke...

2024

Mulchen van afgevallen bladeren

De gemeente Rotterdam gebruikt een bladversnipperaar, waarmee zij de afgevallen boombladeren opzuigen en versnipperd tot kleine deeltjes. Deze worden in één werkgang over het gazon verspreid of in de plantenborders en plantsoenvakken verwerkt.

2024

'Tichtby' brengt de overheid dichtbij de inwoners

Gemeenten in Beeld - Vlog #61 gemeente Súdwest-Fryslân Elke week zitten Tichtby-medewerkers in verschillende dorpen en steden om mensen met een lager inkomen persoonlijk te helpen met het aanvragen van verschillende toeslagen en regelingen.

2024

Actieplan buitenslapers

In Rotterdam is een toename van het aantal dak- en thuislozen dat op de straten van de stad rondzwerft. Ook de overlast die Rotterdammers hiervan ervaren neemt toe. Met dit actieplan wil het Rotterdamse stadsbestuur in samenwerking met vele externe...

2024

'Je moet in je nieuwsbrief niet roepen dat je het zo goed doet'

In contact komen met gedupeerde ouders én blijven: dat is voor het herstelteam van Zaffier het allerbelangrijkst. Dat blijkt niet altijd eenvoudig. Nikki Wassens bedacht met haar team een nieuwsbrief voor ouders. Het bleek dé manier om te verbinden.

2023