Praktijkvoorbeelden (9)

Filter resetten

Mulchen van afgevallen bladeren

De gemeente Rotterdam gebruikt een bladversnipperaar, waarmee zij de afgevallen boombladeren opzuigen en versnipperd tot kleine deeltjes. Deze worden in één werkgang over het gazon verspreid of in de plantenborders en plantsoenvakken verwerkt.

2024

In Utrecht werken we als generalisten

Een speciaal team voor de steun aan gedupeerde ouders? Gemeente Utrecht maakte een andere keus. Zij besloten om de bestaande organisatie uit te breiden met de benodigde kennis. Het argument: “Door op dezelfde manier te blijven werken, kunnen de inwoners...

2023

Wat telt, over wat wel en niet goed gaat in je leven

Wat telt is een instrument voor inwoners, professionals en gemeenten dat gaat over wat telt in het leven van een inwoner: welke leefgebieden zijn voor hem of haar belangrijk? Het instrument maakt verandering van de inwoner op die leefgebieden inzichtelijk...

2023

Backoffice bij de Rotterdamse Douwers

Rotterdamse Douwers is een netwerk van Rotterdammers die niet aan de zijlijn willen staan die hulp bieden aan Rotterdamse jongeren die in hun eigen omgeving niet de ondersteuning vinden die ze nodig hebben op het gebied van werk of opleiding...

2021

U bent precies op het goede adres! 

De gemeente Utrecht startte een pilot om een laagdrempelige toegang te maken voor inwoners die niet weten waar in de gemeente (overheid) ze moeten beginnen om een probleem of vraagstuk op te lossen. Het kan hier om een complexe vraag...

2021

De digitale balie: oogcontact maakt echt het verschil

Het oorspronkelijke doel was volgens Bjorn Dirkse, procesmanager innovatie, om het oogcontact met Rotterdammers te herstellen na de intelligente lockdown van maart 2020. Het doel werd al snel ambitieuzer: daadwerkelijke dienstverlening mogelijk maken via een videoverbinding. Daarvoor is identificatie, veilig...

2021