Sorteren
Vanaf 2021 werkt gemeente Schiedam met een nieuw klimaatbeleidsplan, dat voortbouwt op het Programma Duurzaamheid dat in de gemeente liep van 2016 tot 2018 en het klimaatadaptatieplan uit 2019. Daarnaast worden in het nieuwe beleidsplan de Global Goals als vertrekpunt...
Verkeersongevallen brengen veel menselijk leed met zich mee en de maatschappelijke kosten van verkeersongevallen bedragen meer dan € 14 miljard per jaar. Helaas neemt het aantal ongevallen en doden in het verkeer toe en afleiding is één van de belangrijkste...
De coronacrisis zorgt wereldwijd voor nieuwe fietspaden.
De huidige CO₂-uitstoot door mobiliteit in de metropoolregio bedraagt circa 4,3 Mton per jaar. Zo’n 80% wordt veroorzaakt door het wegverkeer: het vervoer van mensen en goederen. De helft van de uitstoot door het wegverkeer is afkomstig uit vrachtvervoer, de...
Veel gemeenten worstelen om de balans te vinden tussen het aanbieden van voorzieningen binnen het sociaal domein en de financiële impact die dat heeft. Om hier meer grip op te krijgen willen ze onder andere in beeld brengen wat de...
Gezien de ontwikkelingen, denkt de gemeente op grote schaal na over mobiliteitsoplossingen en circulatie in de gemeente. Verkeersveiligheid is daarbij een belangrijke randvoorwaarde.
Dit plan gaat over het benutten van kansen op het gebied van werkgelegenheid en werkloosheidsbestrijding. Het herstellen en het voorkomen van aardbevingsschade leidt in de provincie Groningen immers tot extra werkgelegenheid.