Praktijkvoorbeelden (9)

Filter resetten

Praatplaat

De praatplaat is ontwikkeld voor de schuldhulpverleningsintake en is een meetinstrument gedurende het hele traject. Er wordt samen met de hulpvrager gekeken naar 8 verschillende leefgebieden, waarin voor elke partij helderheid komt in de situatie en de stressfactoren. Hulpvrager geeft...

2024

De Groene hub: datagedreven werken

Op het platform de Groene hub staan alle operationele zaken rond het onderhoud van groen. Het is actueel en real time. Op basis van data worden de aannemers en de medewerkers aangestuurd en de inwoners voorzien van informatie.

2024

Grenzeloos en effectief communiceren met ontheemden

Gemeente Waterland wil ontheemden (vluchtelingen) zo goed mogelijk opvangen met voorzieningen, leefgeld en opvang. Dankzij een communicatietool (S1MONE) met autotranslate en chat is effectieve communicatie met de anderstalige bewoner mogelijk zonder tussenkomst van een tolk.

2024

Durf ook buiten de gebaande paden te gaan

Het team van het Loket Herstel Toeslagenaffaire in Zoetermeer neemt iedere aanvraag heel serieus én durft kaders los te laten. Daardoor hielpen ze bijvoorbeeld een ouder binnen zeven maanden uit de Participatiewet te komen.

2023

Rijswijkse inclusie agenda 2022

Een inclusief Rijswijk is een toegankelijke stad waarin iedereen zich welkom voelt, met of zonder fysieke, sociale, mentale of verstandelijke beperking.

2022