Praktijkvoorbeelden (13)

Filter resetten

Natuurbermen Noardeast-Fryslân

Voor het verbeteren van de bodem- en waterkwaliteit en de biodiversiteit zet de gemeente Noardeast-Fryslân in op het ontwikkelen van de eigen gemeentelijke wegbermen.

2024

Global Goals in raadsvoorstellen Waalwijk

In Waalwijk zijn de Global Goals een belangrijk thema geworden. In de raadsvoorstellen is een SDG-paragraaf opgenomen waarmee meer bewustwording over de duurzame ontwikkeldoelen wordt gecreëerd . Daarnaast wordt duurzaamheid in brede zin verder geïntegreerd binnen de gemeentelijke organisatie.

2023

Een traditie voor iedereen

Leerevaluatie naar de gebeurtenissen rondom de jaarwisseling 2021-2022 in de gemeente Noardeast-Fryslân. Doel hiervan is te zorgen dat volgende jaarwisseling(en) feestelijk verlopen en dat eventueel (onverhoopt) optreden veilig verloopt.

2022

Coördinatieplan Veiligheid: Jaarwisseling 2021-2022

Het coördinatieplan is gericht op een zo veilig en gezond mogelijk verloop van de jaarwisseling. Het openbare leven moet zo goed als mogelijk blijven functioneren en de veiligheid en gezondheid van de inwoners, deelnemers, bezoekers en hulpdiensten moet gewaarborgd blijven.

2021

Gemeente Waalwijk helpt arbeidsmigranten op weg met app

In de gemeente Waalwijk verblijven veel arbeidsmigranten en de verwachting is dat het aantal alleen maar toe zal nemen. Om arbeidsmigranten met goede informatievoorziening verder te helpen hun weg te vinden in Nederland, werken ze binnen de gemeente sinds kort...

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Podcast helpt raad en inwoners

In een podcast wordt de raad(commissies) kort meegenomen in de belangrijkste bespreekonderwerpen. De podcast wordt gedeeld met de inwoners om ze meer te betrekken bij de politiek.

2021

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021