Praktijkvoorbeelden (13)

Filter resetten

Loslaten en vastpakken in het Singelpark

Met voor en door de stad. Wat begon als een stedelijk initiatief voor het gezamenlijk realiseren van het mooiste grootste en spannendste park van de wereld wereld is zo goed als gelukt ;-) Door de oude verdedigingswerken , de bolwerken...

2025

Gemeenschappelijke DataCatalogus

Een datacatalogus beschrijft de beschikbare data van en voor een organisatie en geeft duidelijkheid over status, kwaliteit, eigenaarschap en mogelijkheden voor delen en hergebruik van data.

2024

Prikkelsessie

De gemeente Leudal gebruikt Prikkelsessies (startups bij opdrachten) voor het scherp krijgen van een opdracht voorkomend uit de instrumenten Procesregie, FactorC en Projectmatig werken.

2024

Afwegingskader plaatsing middenspanningsruimten

In de gemeente Nijmegen is een afwegingskader middenspanningsruimten (msr) opgesteld. Deze bevat richtlijnen om het proces voor de plaatsing van middenspanningsruimten te versnellen en te vergemakkelijken.

2024

Hidden disability sunflower

Niet alle beperkingen zijn zichtbaar; sommige zijn verborgen en niet direct herkenbaar. Voorbeelden hiervan zijn mensen met leermoeilijkheden, geestelijke of fysieke gezondheidsproblemen of een neurodivers brein (zoals dyslexie, ADHD of laaggeletterdheid). Het dagelijks leven met een verborgen beperking kan voor...

2023

Jeugdhulp in Rijk van Nijmegen: InVerbindingsteam met JIM

Gemeenten werken hard om de jeugdhulp te verbeteren. Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen ze in het Rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen ze samen. In de eerste plaats met ouders en...

2023

‘Van kwetsbaarheid naar veerkracht’

De gemeenten Roermond en Leudal richten zich op jongvolwassen Eritreeërs. Door een laagdrempelige, toegankelijke insteek en een intensieve integrale aanpak van taal, participatie en wonen worden alle leefgebieden aangepakt om zo de zelfredzaamheid te vergroten en daarmee kans op langdurige...

2022

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021