Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Praatplaat

De praatplaat is ontwikkeld voor de schuldhulpverleningsintake en is een meetinstrument gedurende het hele traject. Er wordt samen met de hulpvrager gekeken naar 8 verschillende leefgebieden, waarin voor elke partij helderheid komt in de situatie en de stressfactoren. Hulpvrager geeft...

2024

SWF Tichtby, voor hulp dichtbij!

De werkwijze binnen SWF Tichtby is een vernieuwende aanpak waarbij de gemeente Súdwest-Fryslân op basis van data beoordeeld in welke wijken- en dorpen de nood hoog is en waarbij de kernwaarden zoals betrouwbaar, dienstbaar en dichtbij centraal staan.

2024

'Tichtby' brengt de overheid dichtbij de inwoners

Gemeenten in Beeld - Vlog #61 gemeente Súdwest-Fryslân Elke week zitten Tichtby-medewerkers in verschillende dorpen en steden om mensen met een lager inkomen persoonlijk te helpen met het aanvragen van verschillende toeslagen en regelingen.

2024

Durf ook buiten de gebaande paden te gaan

Het team van het Loket Herstel Toeslagenaffaire in Zoetermeer neemt iedere aanvraag heel serieus én durft kaders los te laten. Daardoor hielpen ze bijvoorbeeld een ouder binnen zeven maanden uit de Participatiewet te komen.

2023

Vlog: de gemeente faciliteert natuurinclusief boeren

Gemeenten in Beeld - Vlog #52 gemeente Súdwest-Fryslân Om de bodemkwaliteit en biodiversiteit te verbeteren, werken de gemeente Súdwest-Fryslân en de Regio Deal Natuurinclusieve Landbouw samen met boeren en natuurorganisaties.

2023

Met wie heb ik (ID)contact?

Met IRMA of DigiD kan vertrouwelijke informatie in een chat-, telefoon- of videogesprek worden besproken. ID Contact draagt bij aan optimalere dienstverlening aan inwoners en burgers door geauthentiseerde communicatie.

2021

Doorbraak voor zelfstandigen in problemen

Een doorbraak realiseren voor zelfstandigen die administratief vastzitten door schulden en een incomplete boekhouding. Door inzet van de huisaccountant op basis van SROI-plicht is de hulp kosteloos.

Sociale Dienst Drechtsteden 2021