Praktijkvoorbeelden (12)

Filter resetten

Creatieve aanpak voor leerlingenvervoer in gemeente Hardenberg

Leerlingenvervoer kan in allerlei vormen, het hoeft niet altijd om taxivervoer te gaan. Creatieve aanpakken zijn er door het hele land, zoals in de gemeente Hardenberg waar uit de klankbordgroep met ouders en vervoerders een bijzondere maatwerkoplossing is ontstaan.

2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Achterhoek in Beweging

Achterhoek in Beweging is een initiatief van de acht Achterhoekse gemeenten. Samen met betrokken partners in onder andere zorg, onderwijs, cultuur, bedrijfsleven en sport worden binnen dit programma de kracht van bewegen en een gezonde leefstijl (met sport als katalysator)...

2024

Vlog: gemeente Oost Gelre zet zich in voor veilig buitengebied

Gemeenten in Beeld - Vlog #44 Oost Gelre Voor de georganiseerde (drugs)criminaliteit is het buitengebied een aantrekkelijke plek. Criminelen gaan ervan uit dat ze er ongezien kunnen opereren. Om dit tegen te gaan, is een goede samenwerking nodig tussen publieke...

2023

OZB compensatie voor maatschappelijke objecten

Op basis van de “verordening compensatieregeling OZB maatschappelijke objecten” kan er subsidie worden verleend voor de OZB aan de eigenaren en/of gebruikers van maatschappelijke objecten. Deze subsidie is maximaal 50% van de OZB aanslag voor het eigenaren en/of gebruikers gedeelte.

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021