Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

City Nieuwegein 

'City Nieuwegein' (CN) is de ontwikkeling van de Duurzaamste Binnenstad van Nederland. Om dit te realiseren heeft CN een slimme vertaling gemaakt van de SDG's naar een integrale duurzaamheidsvisie. Er worden 3.000 woningen ontwikkeld, waardoor naast de duurzaamheidsambities ook gewerkt...

2025

Relatie en scheiding regio Lekstroom

De Lekstroomgemeenten werken samen rondom relaties en scheiden. Met als uitgangspunt dat ouders bij vragen zo vroeg en laagdrempelig mogelijk ergens terecht kunnen om escalaties te voorkomen. Op verschillende manieren, zodat het aansluit bij de verschillende soorten ouders die er...

Regio Lekstroom 2024

Creatieve aanpak voor leerlingenvervoer in gemeente Hardenberg

Leerlingenvervoer kan in allerlei vormen, het hoeft niet altijd om taxivervoer te gaan. Creatieve aanpakken zijn er door het hele land, zoals in de gemeente Hardenberg waar uit de klankbordgroep met ouders en vervoerders een bijzondere maatwerkoplossing is ontstaan.

2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

OZB compensatie voor maatschappelijke objecten

Op basis van de “verordening compensatieregeling OZB maatschappelijke objecten” kan er subsidie worden verleend voor de OZB aan de eigenaren en/of gebruikers van maatschappelijke objecten. Deze subsidie is maximaal 50% van de OZB aanslag voor het eigenaren en/of gebruikers gedeelte.

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021