Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

City Nieuwegein 

'City Nieuwegein' (CN) is de ontwikkeling van de Duurzaamste Binnenstad van Nederland. Om dit te realiseren heeft CN een slimme vertaling gemaakt van de SDG's naar een integrale duurzaamheidsvisie. Er worden 3.000 woningen ontwikkeld, waardoor naast de duurzaamheidsambities ook gewerkt...

2025

Relatie en scheiding regio Lekstroom

De Lekstroomgemeenten werken samen rondom relaties en scheiden. Met als uitgangspunt dat ouders bij vragen zo vroeg en laagdrempelig mogelijk ergens terecht kunnen om escalaties te voorkomen. Op verschillende manieren, zodat het aansluit bij de verschillende soorten ouders die er...

Regio Lekstroom 2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Twentse Koers op gezondheid en zorg

In Twente werken de 14 gemeenten, Menzis, GGD Twente, Provincie Overijssel en vele andere partners (zoals zorgaanbieders, welzijnsstichtingen, inwonersinitiatieven, huisartsen en schuldhulpverlengingsorganisaties) intensief samen aan het financieel en kwalitatief toekomstbestendig houden van het zorgstelstel en aan de kanteling van ziekte...

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

Veranderopgave Inburgering (VOI) duale trajecten

De gemeenten Hengelo, Borne en Haaksbergen zetten in samenwerking met het ROC van Twente een duaal traject op voor een brede doelgroep statushouders met een uitkering. Naast werkervaring en taal zet de pilot ook nadrukkelijk in op branchegerichte vakscholing.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021