Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

City Nieuwegein 

'City Nieuwegein' (CN) is de ontwikkeling van de Duurzaamste Binnenstad van Nederland. Om dit te realiseren heeft CN een slimme vertaling gemaakt van de SDG's naar een integrale duurzaamheidsvisie. Er worden 3.000 woningen ontwikkeld, waardoor naast de duurzaamheidsambities ook gewerkt...

2025

Kunst aan huis brengt creativiteit en verbinding

Het project ‘Kunst aan de Keukentafel’ brengt kunst en cultuur letterlijk naar de mensen toe, gewoon in de vertrouwde eigen huiskamer. Het richt zich op mensen die na tegenslag aansluiting zoeken bij een vroegere passie. Het doel is dat er...

2025

Relatie en scheiding regio Lekstroom

De Lekstroomgemeenten werken samen rondom relaties en scheiden. Met als uitgangspunt dat ouders bij vragen zo vroeg en laagdrempelig mogelijk ergens terecht kunnen om escalaties te voorkomen. Op verschillende manieren, zodat het aansluit bij de verschillende soorten ouders die er...

Regio Lekstroom 2024

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

De Taalsnelweg naar werk

De gemeenten Gorinchem, Molenlanden en Vijfheerenlanden streven met het duale traject ‘De Taal-snelweg naar werk’ ernaar nieuwkomers te koppelen aan de werkvraag van lokale werkgevers. Avres verzorgt jobcoaching op de werkvloer en VluchtelingenWerk is verantwoordelijk voor het taalonderwijs, waar praktijkgerichte...

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021