Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

Stap voor stap naar leefbare jeugdvriendelijke buurten

Het Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) uit Nederland heeft een bundel met voorbeelden voor jeugdvriendelijke buurten. Deze voorbeelden komen voort uit een uitwisselingsprogramma waarbij anderhalf jaar lang ideeën zijn uitgewisseld en inspiratie is opgedaan.

Netwerk Jeugdvriendelijk uit Vlaanderen en Child Friendly Cities Initiative (CFCI) 2024

Kort ritje? Da’s zo gefietst!

In het voorjaar van 2023 lanceerde het ministerie van IenW de fietscampagne ‘kort ritje, da’s zo gefietst’. De campagne doet het goed: volgens een tussenevaluatie herkent 63% van de doelgroep de campagne, is de boodschap bovengemiddeld duidelijk en vinden mensen...

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat 2024

De Deelscootmobiel: veilig gestald en eenvoudig in gebruik

In de Randstad is een groot tekort aan scootmobielen en stallingen. De vraag neemt toe waardoor mensen lang op wachtlijsten staan. Dat is een onwenselijke situatie. De gemeenten Schiedam, Vlaardingen en Maassluis zorgden in nauwe samenwerking met Rogplus, uitvoerder van...

2024

Actieve publicatie documenten vanuit zaaksysteem (Woo)

In het kader van de Wet open overheid (Woo) moeten overheden bepaalde soorten documenten verplicht gaan publiceren, in ieder geval op de Woo-index. In Epe wordt het efficiënt gedaan vanuit één centrale bron op verschillende plaatsen zodat deze documenten door...

2024

Schiedam koppelt de Global Goals aan de begroting

Door in de begroting de koppeling te maken met de Global Goals wordt voor de politiek en het publiek zichtbaar gemaakt waar de raad en college lokaal werken aan deze Global Goals. Om de duurzame ontwikkelingsdoelen te behalen kan de...

2022

Zutphens Ontwikkel Netwerk (ZON)

Ontwikkeling van inwoners wetsoverstijgend centraal stellen. Ongeacht indicatie (Wsw, Wmo, Pwet). Zorgaanbieders, ondernemers, scholen en gemeente slaan handen in één. De inwoner op de best passende plek, de gemeente regelt de rest.

2022

First time Fix

Doel is om zoveel mogelijk telefonische vragen van burgerzaken aan de voorkant bij het KCC af te handelen door telefoniemedewerkers in te werken op burgerzaken producten.

2021