Praktijkvoorbeelden (10)

Filter resetten

Oekraïners in Soest

Met de nodige stoom en kokend water is de gemeente Soest, net zoals andere gemeenten in Nederland, gestart met een aanpak voor de Oekraïense vluchtelingen. Een werkende weg aanpak die samen met inwoners, lokale organisaties en instellingen (eerstelijnszorg (huisartsen, tandartsen)...

2023

EnergieKnip, een groot succes in Emmen

De EnergieKnip-app is een betaalmiddel voor alle woningeigenaren en huurders in Emmen. Inwoners kunnen punten verdienen door het invullen van vragen en in ruil hiervoor een energiebespaarbox ophalen bij de lokale bouwmarkt. Hiermee draagt de inwoner bij aan zijn eigen...

2023

Schouwen-Duiveland inclusief : Lokale Inclusie Agenda

In deze Lokale Inclusie Agenda staan de actiepunten van Schouwen-Duiveland op een rij die als suggestie zijn genoemd op weg naar een inclusieve samenleving. In het actieplan staat genoemd welke voorstellen er zijn gedaan om deze suggesties tot uitvoering te...

2022

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Snellaadpunt voor elektrische pleziervaart

Voor auto's zien we ze als paddenstoelen uit de grond schieten, voor boten zijn ze er nog nauwelijks: elektrische laadpalen. Jachthaven Brouwershaven in Schouwen-Duiveland dacht dat dit anders kon en ontwikkelde in samenwerking met de gemeente een ‘groene’ kade met...

2022

Iedereen doet mee in Soest!

De gemeente Soest en haar samenwerkingspartners hebben een breed aanbod ontwikkeld om inwoners te verleiden tot energie besparen. De gemeente heeft de doelstelling om proactief naar de bewoners toe gaan en concreet handelingsperspectief bieden.

2021

Ontwikkelcentrum voor mensen met afstand

Toolbox faciliteert kennis, netwerk, gereedschappen en middelen zodat iedereen een kans krijgt om zich te ontwikkelen op individueel en sociaal gebied om participatie in de breedste zin te bevorderen.

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021