Praktijkvoorbeelden (11)

Filter resetten

Samenwerking tussen Netwerk BunnikSamen en de gemeente

In 2023 kreeg gemeente Bunnik de gelegenheid om de samenwerking met het lokale veld en de inwoners te versterken. Iets wat al langer een wens was. Het Gezond en Actief Leven Akkoord bracht dit in een stroomversnelling. Deze regeling is...

2024

Met hard werken alles zo snel mogelijk terugbetalen

Eén van de eerste gedupeerde ouders in Meierijstad was een ‘CAF-11’-ouder. Deze ouders maakte deel uit van een groep van 203 ouders waarbij onterecht kinderopvangtoeslag was stopgezet of teruggevorderd in de CAF-11 zaak. De meeste ouders probeerden lang alles zelf...

2023

Plan van aanpak Lokale inclusie agenda Wassenaar

Gemeente Wassenaar werkt actief aan een inclusieve samenleving. Een samenleving waaraan iedereen optimaal kan deelnemen, waar leeftijd, culturele achtergrond, gender, seksuele voorkeur, inkomen, talenten en beperkingen geen rol spelen. Zowel in de praktijk als in het beleid worden inspanningen gedaan...

2022

Inburgeren 'in tijd van de baas': unieke pilot in Schijndel

Sinds kort hebben de inwoners van Meierijstad die hun inburgering bij WSD volgen, de mogelijkheid om hun inburgering 'in de tijd van de baas' te doen. Zij krijgen een arbeidscontract voor de uren die zij werken én de uren die...

2022

Lokale Inclusieagenda Schagen 2021-2022

Met deze Lokale Inclusie Agenda presenteer de gemeente Schagen de speerpunten en acties waar zij de komende 1,5 jaar samen met alle betrokken partijen en ervaringsdeskundigen aan werken. Om zo te komen tot een samenleving waarin iedereen gelijke kansen heeft...

2021

Circulaire economie en eerlijker werk in Meierijstad

Verantwoorde consumptie en productie, dáár willen we naartoe. Waar wat voorheen als afval werd gezien en behandeld, gaan steeds meer gemeenten over op hergebruik van spullen en grondstoffen. Via het Spullenplein in Meierijstad krijgen herbruikbare of repareerbare spullen een nieuw...

2021

Meierijstad, de Meest Toegankelijke Gemeente?

Dat iedereen mee kan doen aan de samenleving zou vanzelfsprekend moeten zijn. Dat vinden ze in Meierijstad. En aan die vanzelfsprekendheid werken ze hard! Er gebeurt veel in Meierijstad. Daar zijn ze trots op.

2021

Dienstverlening bieden zoals de klant dit wil!

Doelstelling is om de klant echt centraal te stellen in het dienstverleningsproces. Daarom is ervoor gekozen om klanten mee te laten denken over de vraag "hoe de klantbeleving verbeterd kon worden"

2021

Shaping the future

Door te anticiperen op de toekomst beschikten de gemeenten Wassenaar en Voorschoten over een modern en toekomstgericht telefoon- en werkplekconcept, waardoor de hele organisatie direct en zonder problemen kon thuiswerken toen de Coronacrisis uitbrak.

2021